Een dag bij Gastouder Kay – De Blije Beestenboel in Spijkenisse
Bij De Blije Beestenboel vinden we het belangrijk dat kinderen rust, regelmaat en plezier ervaren.
Een vaste dagstructuur helpt kinderen zich veilig te voelen, en zorgt voor een ontspannen sfeer.
Hieronder lees je hoe een gemiddelde dag eruitziet bij gastouder Kay – met ruimte voor spel, ontwikkeling en gezelligheid.
Hoe ziet ons dag eruit?
Elke week ziet er een beetje anders uit! Ik kijk goed naar wat de kinderen leuk vinden en waar ze aan toe zijn, zodat we samen elke dag iets moois kunnen beleven.
Hieronder vind je een voorbeeld schema.
| Ochtend | Activiteit |
|---|---|
| 08:00 – Binnenkomst & vrij spel | Kinderen worden rustig ontvangen en spelen met hun favoriete speelgoed. |
| 10:00 – Fruit & kringmoment | Samen zingen, er word voorgelezen en de kinderen eten hun fruit en drinken hun water |
| 10:30 – Activiteit | Creatieve knutsel, buitenspelen of themaspelletjes. |
| Middag | Activiteit |
|---|---|
| 12:00 – Lunch | Gezellig samen eten aan tafel. |
| 12:30 – Rustmoment | Tijd voor een dutje of rustig boekje lezen. |
| 15:00 – Middagactiviteit | Buiten spelen, muziek maken of een spelletje. |
| Einde dag | Activiteit |
|---|---|
| 16:00 – Tussendoortje | Kleine gezonde snack. |
| 17:00 – Ophalen | Kinderen gaan met een fijn gevoel weer naar huis. |
Elk kind is uniek en daarom blijft onze planning flexibel.
Sommige dagen zijn wat drukker, andere juist rustig.
Het belangrijkste is dat ieder kind zich op zijn gemak voelt, kan spelen, leren en genieten van persoonlijke aandacht.
We gaan dagelijks naar buiten — weer of geen weer Ik vind de vrijheid die ik als Gastouder ervaar erg prettig en doe ook graag veel buitenshuis met de kinderen — wandelen (met de honden), eendjes voeren of een uitstapje te maken naar de speeltuin, kinderboerderij, monkey town, strand, suppermarkt of dierentuin.
Binnen is er ruimte voor creativiteit, knutselen, muziek en educatief spel.
Ouders ontvangen regelmatig foto’s en updates via whatsapp of via het Ouderportaal, zodat zij betrokken blijven bij wat hun kind die dag heeft beleefd.